بهترین روش برای شستن سرویس بهداشتی

washing-bathroom

شستن سرویس بهداشتی اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر شما باید با ترفند‌های شستن قسمت‌های مختلف آن آشنا شوید. یکی از این ترفند‌ها انتخاب مایع شوینده مناسب است.

استفاده از کاشی و سرامیک مناسب یکی از مواردی است که هنگام ساخت سرویس‌های بهداشتی باید به آن توجه کرد؛ زیرا این مکان‌ها بسیار پر رفت و آمد هستند و قرار است رطوبت زیادی را جذب کنند. به همین خاطر شستن سرویس بهداشتی و حفظ تمیزی و پاکیزگی آن‌ها بسیار اهمیت دارد. در ادامه چندین روش برای از بین بردن لکه زردی و دیگر کثیفی‌های موجود در سرویس‌های بهداشتی را با هم مرور می‌کنیم.

ترفندهای شستن سرویس بهداشتی

حمام و دستشویی یکی از شخصی‌ترین قسمت‌های هر منزل به حساب می‌آیند. معمولاً به جز افراد خانواده، شخص خاص دیگری از آن استفاده نمی‌کند. با این حال چون این مکان‌ها با سلامت افراد ارتباط مستقیم دارند، باید به تمیزی و پاکیزگی آن‌ها اهمیت داده شود. به‌عنوان مثال زردی کاشی و سرامیک توالت یکی از موارد مشابهی است که برای هر منزلی رخ می‌دهد. در این شرایط بهترین کار چیست؟ اگر شما هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید در ادامه چندین روش برای شستن سرویس بهداشتی را مرور خواهیم کرد.

کاشی‌کاری حمام و دستشویی

یکی از قسمت‌هایی که معمولاً در دستشویی و حمام به سرعت کثیف می‌شوند، دوغاب‌های بین کاشی هاست. این قسمت معمولاً سفید رنگ است و سریع‌تر از قسمت‌های دیگر تغییر رنگ می‌دهند. به همین خاطر اگر به‌طور مرتب این قسمت را نشویید، روز به روز تمیز کردن آن سخت‌تر می‌شود.

برای از بین بردن آلودگی های دوغاب های کاشی و سرامیک ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • حدود ۴/۳ فنجان از محلول جرمگیر یکتا را در ۳٫۵ لیتر آب بریزید.
  • بهتر است که شوینده با پوست دستتان تماس مستقیم نداشته باشد. به همین خاطر از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.
  • یک برس ضخیم بردارید و در محلولی که درست کردید فرو کنید.
  • زمانی که برس به محلول جرمگیر یکتا آغشته شد، آن را محکم روی دوغاب‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند بکشید.
  • بهتر است ابتدا قسمتی کوچکی از دیوار را خوب تمیز کنید و سپس سراغ قسمت دیگری بروید. این روند را تا انتها دنبال کنید.
  • برای تمیز کردن این قسمت عجله نداشته باشید. صبر کنید تا محلولی که روی دوغاب کشیده‌اید چند دقیقه‌ای روی آن بماند. سپس دیوارها را بشویید و در انتها خشک کنید.
نحوه تمیزکردن کف حمام و دستشویی

کف حمام یا دستشویی یکی از قسمت‌های مهمی است که بیشتر از همه در معرض آلودگی قرار می‌گیرند. دستشویی نیز در مقایسه با حمام زودتر آلوده می‌شود؛ اما نباید از تمیز کردن آن به سادگی گذشت. حال برای تمیز کردن کف دستشویی یا حمام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مایع سفید کننده را با مقدار مناسبی آب ترکیب کنید. آن را به‌صورت منظم کف سرویس بهداشتی یا حمام بریزید.
  • یک تی تمیز بردارید و شروع به تمیز کردن کف کنید.
  • برخی از لکه‌های کف حمام دستشویی سخت پاک می‌شوند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود مقدار بیشتری از مایع سفید کننده یکتا روی آن بریزید و غلظت محلول بیشتر باشد.
  • زمانی که تی کشدید، برای چند دقیقه صبر کنید تا روی کف حمام یا دستشویی بماند و همه جا را به خوبی ضدعفونی کند.
  • بعد از گذشت چند دقیقه روی کاشی‌های کف حمام یا دستشویی آب بریزید. سپس آن را با خشک کن، خشک کنید.
  • اگر توان دستمال یا تی کشیدن را ندارید می‌توانید از بخارشو نیز استفاده کنید.

 

نحوه تمیزکردن دوش و وان حمام

وان و دوش قسمت‌هایی از حمام هستند که زودتر از بقیه قسمت‌ها دچار آلودگی می‌شوند. یک روش سنتی برای این کار وجود دارد و آن استفاده از سرکه است. در ابتدا سرکه سفید خریداری کنید و آن را درون یک کیسه فریزری بریزید. سری دوش حمام را از جایش بردارید و آن را درون کیسه پلاستیکی کنید. کیسه پلاستیکی باید به‌قدری بزرگ باشد که سری دوش در بتواند غوطه‌ور شود. سر کیسه را محکم ببنید و آن را برای یک شبانه روز به حال خودش رها کنید.

 

نحوه تمیز کردن شیشه و دیوار

خیلی از آپارتمان‌ها، توالت و حمام مشترک دارند. به این صورت که جدا کننده شیشه‌ای، مرز این دو قسمت را مشخص می‌کند. برخی سرویس های بهداشتی را نیز با پرده‌های پلاستیکی جدا کرده‌اند. در هر دو حالت این قسمت‌ها به‌مرور زمین کثیف می‌شوند و باید فکری به حالشان کرد.

برای شروع ابتدا پرده‌های پلاستیکی را باز کنید. می توانید آن‌ها را با دست یا با ماشین لباسشویی بشویید. در هر دو مورد می‌توانید آن ها را با شوینده یکتا شستشو دهید.

یکی از چالش‌های شستن سرویس بهداشتی، تمیزی وان است. برای شستن آن ابتدا شیر آب داغ را باز کنید تا کل حجم وان پر شود. سپس کمی مایع سفید کننده یکتا را درون آن بریزید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مایع کار خودش را انجام دهد. سپس آب وان را تخلیه کنید. در انتها با یک دستمال خشک میتوانید تمام فضای وان را دستمال بکشید.

نحوه تمیز کردن روشویی

روشویی یکی از قسمت‌های مهم برای شستن سرویس بهداشتی است؛ زیرا روشویی یکی از قسمت‌هایی است که بیشتر از همه با آن سروکار داریم و همیشه مستعد رشد ویروس و باکتری است. به همین خاطر برای تمیزی این قسمت بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مایع شوینده مناسبی را روی تمام قسمت‌های روشویی اسپری کنید.
  • بهتر است از محلول‌های شوینده برای ضدعفونی کردن شیرآلات و دسته‌ها استفاده کنید.
  • با اسفنج یا دستمال تمام قسمت‌ها را خوب تمیز کنید.
  • تمام قسمت‌های ضدعفونی شده را آب‌کشی و در انتها خشک کنید.

 

نحوه تمیزکردن سنگ دستشویی

شستن سرویس بهداشتی کار سختی است؛ اما سختی کار تمیز کردن سنگ دستشویی است و بیشترین زحمت را برای شما خواهد داشت. در ادامه چند نکته مهم را برای تمیز کردن سنگ دستشویی با هم مرور می‌کنیم:

  • برای تمیز کردن سنگ دستشویی، ابتدا محلول سفید کننده یکتا را روی تمام سطوح بریزید. اگر لکه‌ها و آلودگی‌ها به سختی پاک می‌شوند باید غلظت محلول سفید کننده را بیشتر کنید. راه دیگر این است که صبر کنید تا مدت بیشتری روی سنگ دستشویی بماند.
  • شستن سرویس بهداشتی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. همچنین تمام مایع‌های سفید کننده و ضدعفونی کننده دارای گازهای سمی است. به همین خاطر به هیچ عنوان طولانی مدت در دستشویی نمانید. همچنین مراقب تهویه مناسب هوا باشید و حتما هواکش را روشن کنید یا پنجره را باز بگذارید.
  • زمانی که تمام سطوح سنگ دستشویی را شستید، حدود نیم ساعت صبر کنید. سپس همه جا را آب‌کشی و قسمت‌هایی که به آن دسترسی دارید با یک تی کوچک خشک کنید.
  • شستن سرویس بهداشتی‌های فرنگی کار ساده‌تری است. شما کافی است کمی ضدعفونی کننده یا سفید کننده روی آن بریزید و مدتی آن را به حال خود رها کنید.
  • سپس با برس مخصوص شستن سرویس بهداشتی فرنگی قسمت های داخلی و بیرون را تمیز کنید.
  • در انتها سیفون را بکشید و تا تمام محلول‌های شوینده پایین بروند.

 

در این مقاله گفته شد…

در این مقاله درباره روش‌های شستن سرویس بهداشتی صحبت کردیم. درون سرویس بهداشتی قسمت‌های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ترفند خاص خودش را دارد. به‌عنوان مثال شستن سینک دستشویی با شستن کاشی و سرامیک تفاوت دارد؛ اما مهم‌ترین نکته در شستن سرویس بهداشتی انتخاب شوینده مناسب است. مایع سفیدکننده یکتا برای ضدعفونی کردن و میکروب‌کشی تمام سطح قابل استفاده است.

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email