دارالفنون پاكنام، بزرگ‌ترين هنرستان كاردانش بوئين‌زهرا

Paknam-School-website

شرکت پاکنام با تاسیس دارالفنونی به همین نام در شهرستان بوئین‌زهرا سالانه بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را روانه بازار کار می‌کند.
دارالفنون پاکنام در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هنرجو دارد و مجموعاً دارای هفده رشته پایه است که شامل سیصد هنرجوی فعال و چهل دبیر و همکار است.

Paknam-School-wbsite

این مدرسه که در مقطع متوسطه دوم فعالیت دارد، دارای شش رشته است که شامل کامپیوتر، برق ساختمان، ماشین‌های الکتریکی، حسابداری مالی، جوشکاری لوله و مخازن و تاسیسات حرارتی است. تمامی رشته‌ها با توجه به بازار کار موجود در شهرستان انتخاب شده‌اند تا هنرجویان بتوانند در آینده جذب بازار کار شوند.
هنرستان دارالفنون پاکنام در سال ۱۳۸۳ با تلاش مرحوم کبیری، مدیر عامل وقت کارخانه پاکنام، تاسیس شد. فراهم کردن امکان تحصیل به خصوص برای آن دسته از کودکان و نوجوانانی که در مناطق کم برخوردار زندگی می‌کنند، از اهدافی است که سبب می‌شود بسیاری از خیرین به موجب آن اقدام به تاسیس مدارس خیریه و عام‌المنفعه کنند. این مدارس با هزینه خیرین و بدون در نظر داشتن عایدی مالی از ایجاد آن، برای تحصیل و تربیت دانش‌آموزان احداث می‌شوند.پس از تاسیس این هنرستان، زمین چمن مصنوعی به آن اضافه شد که توسط اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تامین شده بود. از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۲، حدود یک هزار و ۳۳۰ دانش‌آموز (میانگین هفتاد نفر در سال) از هنرستان دارالفنون پاکنام فارغ‌التحصیل شده‌اند و به بازار کار راه پیدا کرده‌اند.
همچنین، مسیر ادامه ‌تحصیل در دانشگاه‌های سطح شهرستان و استان نیز برای هنرجویان فراهم است و آن‌ها می‌توانند در صورت تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه بپردازند.

Paknam-School

علاوه بر این، هنرستان دارالفنون، دارای کارگاه‌های متنوعی است که شامل کارگاه جوشکاری، کارگاه تاسیسات، دو کارگاه برق، کارگاه ماشین، سه سایت کامپیوتر و یک سایت حسابداری است.

Paknam-School

همچنین، این هنرستان دارای ۹ کلاس، نمازخانه، سالن اجتماعات، چهار دفتر کار، سالن پینگ‌پنگ، بوفه، آبدارخانه، کتابخانه، انبار و زمین چمن مصنوعی است.
هنرستان دارالفنون پاکنام تنها هنرستان کاردانش پسرانه سطح شهر و بزرگ‌ترین هنرستان کاردانش سطح شهرستان است. با توجه به تلاش‌ها و تسهیلات موجود در این هنرستان، هنرجویان می‌توانند به امید رشد و پیشرفت خود در دنیای شغلی نیز باشند و در بازار کار به صورت موفق عمل کنند.
همچنین، این هنرستان با داشتن امکانات و تجهیزات مناسب، به هنرجویان امکان ارتقا و گسترش مهارت‌های خود را می‌دهد و با توجه به رشته تحصیلی خود، به صورت عملی و با استفاده از امکانات مرتبط با رشته، مهارت‌های خود را تقویت می‌کنند. در مجموع، هنرستان دارالفنون پاکنام با داشتن امکانات و تجهیزات مناسب، کادر مجرب و خدمات آموزشی و پشتیبانی متنوع، محیطی مناسب برای آموزش و پرورش نسل جوان در حوزه‌های صنعتی و فنی فراهم کرده است.
امید داریم در آینده‌ای نزدیک دیگر هیچ کودک و نوجوانی در هیچ کجای ایران به دلیل عدم دسترسی به امکانات و فضای آموزشی از تحصیل باز نماند.

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email