پنج کاربرد مایع ظرفشویی که از آن بی اطلاع هستید

dishwash-liquid

آیا تعدادی از مهم‌ترین کاربرد متنوع مایع ظرفشویی اطلاع دارید؟ از مایع ظرفشویی علاوه بر شستن ظروف می توان برای شستن انواع مبل، لکه روی لباس و لاستیک ماشین استفاده کرد.

اگر تصور می‌کنید که مایع ظرفشویی تنها یک وظیفه دارد و آن هم شستن ظروف کثیف است سخت در اشتباهید. این مایع شیمیایی که با ورودش به منازل کار شستن ظرف‌ها را بسیار آسان کرده، کارایی دیگری نیز دارد که بسیاری از افراد از آن بی‌اطلاع هستند. به همین خاطر در این مقاله درباره چندین کاربرد متنوع مایع ظرفشویی در منازل صحبت خواهیم کرد.

چندین کاربرد متنوع مایع ظرفشویی

در این یک قرن اخیر مایع ظرفشویی به یکی از ملزومات هر آشپزخانه‌ای تبدیل شده است؛ زیرا استفاده از آن بسیار راحت و به‌سرعت هر گونه چربی و آلودگی را از روی ظروف پاک می‌کند. با این وجود حتی خانواده‌هایی که صاحب ماشین ظرفشویی هستند نیز برای چندین ظرف گاهی نیاز به شستن آن‌ها با دست پیدا می‌کنند.

به همین خاطر نگه داشتن یک بطری مایع ظرفشویی از الزامات هر خانه‌ای است. این مایع فوق‌العاده درون خود ترکیبات شیمیایی دارد که باعث می‌شود هنگام شستشو تمام چربی‌های روی ظرف را به‌سرعت پاک کند؛ ولی به‌غیر از این کار استعداد‌های دیگری نیز دارد که بهتر است با آن‌ها آشنا شویم.

تمیز کردن مبلمان

هیچ چیز بهتر از آن نیست که روی مبلمان حیاط یا تراس منزلتان مدتی لم داده و استراحت کنید. مطمئناً لحظات بسیار لذت بخشی را تجربه خواهید کرد؛ اما این لحظات زمانی به تجربه بد تبدیل می‌شود که متوجه شوید که خاک و آلودگی روی مبلمان دوست داشتی شما نشسته است. در این شرایط یکی از کاربرد متنوع مایع ظرفشویی یعنی شستن و تمیز کردن مبلمان به دادتان خواهد رسید.

برای این کار ابتدا سطح روی مبل را با استفاده از جاروبرقی از هرگونه گرد و غبار پاک کنید. برای جدا کردن مو و سایر ذرات نیز می‌توانید از یک دستکش لاستیکی کمک بگیرید. با این وجود بهترین کار این است که برچسب روی پارچه مبل را بخوانید تا از شستشو آن با مایع ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.

در ادامه چند قطره از مایع ظرفشویی یکتا را با آب مخلوط کنید تا یک محلول تمیز‌کننده بر پایه آب ساخته شود. محلول ساخته شده برای تمیزی اکثر لکه‌های رایج کاربرد دارد. برای رعایت احتیاط ابتدا کمی از محلول را بر روی قسمت کم اهمیت امتحان کنید و با دستمال روی آن را بکشید. این کار به این دلیل است تا مطمئن شوید که مایع شوینده به رنگ و بافت مبل آسیبی وارد نمی‌کند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان محلول را به‌صورت مستقیم بر روی مبل نریزید.

از بین بردن چربی‌های لوازم آشپزخانه

شاید یکی از مهمترین کاربرد متنوع مایع ظرفشویی، از بین بردن چربی‌های لوازم آشپزخانه است. آشپزخانه محلی است که به خاطر پخت و پز غذا، چربی و آلودگی‌های بسیاری روی وسایل مختلف می‌نشیند. لوازم خانگی‌هایی مانند اجاق گاز، یخچال، مایکروویو، مخلوط کن و… همیشه در معرض آلودگی هستند. حال برای پاک کردن این نوع آلودگی‌ها شوینده‌های مختلفی وجود دارد؛ اما اکثر آن‌ها گران قیمت هستند و خریدشان به صرفه نیست.

برای تمیز کردن و از بین بردن این نوع آلودگی‌ها می‌توانید از شوینده یکتا استفاده کنید. کافی است مقداری از این شوینده را با آب مخلوط کرده و با استفاده یک دستمال نخی روی سطوح بکشید. در انتها بعد از شستشو حتماً سطح لوازم آشپزخانه را با یک پارچه کاملاً خشک کنید تا علاوه بر تمیزی هیچ گونه لکی روی آن‌ها باقی نماند.

علاوه بر این روش می‌توانید مایع ظرفشویی را که با آب مخلوط کردید در یک قوطی خالی که حالت اسپری دارد خالی کنید. سپس مقداری از محلول را روی قسمت مورد نظر اسپری کرده و سپس با یک دستمال پارچه‌ای خشک، آن را تمیز کنید.

از بین بردن لکه لباس

شاید باورش کمی سخت باشد ولی تمیزی لکه لباس یکی از کاربرد متنوع مایع ظرفشویی محسوب می‌شود؛ اما مایع ظرفشویی بهتر از تمام شوینده‌ها می‌تواند با لکه‌های چربی روی لباس مقابله کند. مایع ظرفشویی یکتا با کف کنندگی بسیار قوی می‌تواند از عهده هر گونه لکه‌ای بر بیاید. یکی دیگر از نکات جالب توجه این مایع شوینده ضد خشکی پوست است و هیچگونه اثر منفی روی آن نمی‌گذارد.

برای پاک کردن لکه چربی از روی لباس کافی است یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی یکتا را در حدود سه و نیم لیتر آب حل کنید. در ادامه قسمتی از لباس را که دارای لکه است درون محلول قرار دهید تا کاملاً خیس بخورد. سپس حدود یک دقیقه آن قسمت از لباس را به‌آرامی با دست در محلول تکان دهید. در انتها پارچه را با آب سرد آبکشی کنید.

شستن میوه و سبزی

زمانی که سمت ظرفشویی می‌رویم تنها قاشق و چنگال و بشقاب‌ها انتظار ما را نمی‌کشند. کاربرد متنوع مایع ظرفشویی اینجا خودش را نشان می‌دهد و شما می‌توانید از آن برای شستشو موارد دیگر نیز بهره ببرید؛ ولی سؤال اصلی اینجاست مایع ظرفشویی چه کاربردی دارد؟

یکی از کاربردهای دیگر مایع ظرفشویی، شستن میوه هاست. بله درست متوجه شدید. برخی افراد زمانی که قصد خوردن میوه‌ای را دارند تنها آن را با آب خالی می‌شویند. این کار به‌شدت اشتباه است؛ زیرا در فرآیند تولید میوه‌ها، از سموم مختلی استفاده می‌شود که بسیاری از آن‌ها برای بدنمان بسیار خطرناک هستند. این سموم اغلب با آب به‌راحتی پاک نمی‌شوند و همچنان بر روی میوه باقی می‌مانند.

برای این کار کافی است حدود سه قطره مایع ظرفشویی یکتا را با آب مخلوط کنید. سپس میوه‌ها را درون آن بریزید و ماساژشان دهید. در انتها آن‌ها را آبکشی کنید و مطمئن شوید که اثری از محلول ساخته شده بر روی سطح میوه‌ها باقی نمانده است.

تمیز کردن جواهرات

جواهرات و زیورآلات به‌مرور زمان و بعد از مدتی آن براقیت گذشته خود را از دست می‌دهد. یکی از دلایل این اتفاق، جذب شدن انواع آلودگی‌های محیطی روی آن‌ها است. در این شرایط یکی از مهم‌ترین کاربرد متنوع مایع ظرفشویی به کمکمان می‌آید. حال کافی است به‌مدت ۱۰ دقیقه زیورآلات خود را درون محلول آب و مایع ظرفشویی یکتا قرار دهید. سپس با یک برش تمیز سطح آن‌ها را به آرامی بشویید.

تمیز کردن لاستیک ماشین

زمانی که از ماشینتان پیدا شوید و نگاهی به لاستیک‌ها بیندازید، متوجه خواهید شد که میزان زیادی خاک و گل بر روی آن‌ها چسبیده‌اند. حال برای تمیزی آن‌ها چه باید کرد؟ یکی از کاربرد متنوع مایع ظرفشویی تمیز کردن لاستیک خودرو است. برای این کار کافی است یک محلول از آب و مایع ظرفشویی درست کنید. آن را درون یک تشت قرار دهید. سپس برس را به درون محلول فرو ببرید تا کاملاً آغشته شود. در انتها برس را روی لاستیک‌های ماشین بکشید تا کاملاً تمیز شوند.

در این مطلب گفته شد

در این مقاله درباره چندین کابرد متنوع مایع ظرفشویی صحبت کردیم. یکی از مهم‌ترین نکات خانه داری، استفاده از روش‌های مختلف برای تمیزی منزل است. حال اگر این روش مؤثرترین و در عین حال کم هزینه‌ترین باشد که چه بهتر. مایع ظرفشویی یکتا با خاصیت تمیزکنندگی فوق‌العاده‌ای که دارد در کمترین زمان چربی‌های روی ظروف را از بین می‌برد. این مایع شوینده دارای چندین رایحه خوشبو و قوی مانند سیب و پرتقال است و احساس خوبی بعد از شستن ظرف‌ها به شما دست می‌دهد.

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email