روش‌های پاک کردن لکه‌های میوه از روی لباس

Maghaleh-fruit

در این مقاله درباره روش های پاک کردن لکه میوه از روی لباس صحبت می کنیم. برای استفاده از این روش ها کافی است از مایع لباسشویی یکتا استفاده کنید.

هیچ چیز مانند مصرف خوراکی‌های خوشمزه لذت بخش نیست؛ مخصوصاً اگر آن را با دست و بدون دخالت وسیله دیگری میل کرد. حال فرض کنید در تابستان و زیر باد کولر یک بشقاب پر از میوه‌های خوش رنگ و جذاب تابستانی قرار دارد. از هلو و گلابی بگیر تا زردآلو و توت‌فرنگی. با این حال ممکن است لذت خوردن این میوه‌های جذاب با ایجاد چند لکه روی لباستان تبدیل به یک ناراحتی بزرگ شود. در این شرایط باید به دنبال پاک کردن لکه میوه از رو لباس خود باشید.

 

نحوه پاک کردن لکه میوه از روی لباس

زمانی که لکه میوه‌ای روی لباس ایجاد می‌شود در ابتدا ترسناک به نظر می‌رسد. به این خاطر که فکر می‌کنید که برای رفع لکه‌ها مشکلات زیادی دارد. با این حال پودر دستی یکتا با قابلیت لکه‌بری بالا این مشکل را به سرعت حل می‌کند.

لکه‌های میوه معمولاً از رنگ دانه‌های رنگ طبیعی تشکیل شده‌اند و بهتر است این لکه‌ها را با شوینده‌هایی پاک کنید که پروتئین‌ها و قند‌ها را به سرعت تجزیه می‌کنند و رنگ دانه‌ها را از بین می‌بروند. در ادامه چند روش برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس را با هم بررسی می‌کنیم.

سرعت عمل داشته باشید

همیشه می‌گویند گر صبر کنی، زقوره حلوا‌ سازی؛ ولی این ضرب‌المثل اینجا جواب نمی‌دهد. هنگامی که لکه‌ای روی لباستان ایجاد می‌شود باید به سرعت به مکانی بروید که بتوانید آن را به خوبی تمیز کنید؛ زیرا برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس هر چقدر زودتر دست به کار شوید راحت از بین می‌رود و هرچقدر هم که مدت بیشتری از این اتفاق بگذرد دردسر بیشتری برای تمیز کردن آن خواهید کشید.

از پشت لباس شروع کنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس انجام می‌دهند، شستشو از قسمت رویی است؛ اما برای از بین بردن لکه میوه یا هر لکه دیگری باید شستن را از پشت لکه آغاز کنید. استفاده از این روش باعث می‌شود که لکه بهتر پاک شود و هم جلوی پخش و بزرگترشدن لکه را می‌گیرید.

ضربه ای پاک کنید

یکی دیگر از اشکالات افراد در پاک کردن لکه میوه از روی لباس، کشیدن دستمال روی آن است. این تصور غلطی است که بیشتر باعث پخش و عمیق‌تر شدن آن روی لباس می‌شود. بهترین کار این است که یک دستمال مرطوب و تمیز پیدا کنید، مقداری صابون یکتا روی آن بمالید و روی قسمت موردنظر ضربه بزنید. چندین بار که این کار را تکرار کنید لکه لباس کم کم محو می‌شود.

از کنارهای لکه شروع کنید

زمانی که قصد از بین بردن لکه‌ای را دارید، به هیچ عنوان از وسط آن شروع به دستمال کشیدن نکنید. بهترین کار این است که ابتدا دستمالتان را به مایع لباس آغشته کنید و آن را از قسمت‌های کناره‌ای لکه بکشید. این روش بیشتر مناسب لکه‌های بزرگ است تا از پخش شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

از آب داغ استفاده نکنید

بیشتر مردم تا چشمشان به لکه ای روی لباس می خورد سریعا آب جوش را روی قسمت مورد نظر می ریزند. این کار شدیداً اشتباه است و همیشه آب داغ چاره کار نیست؛ زیرا آب داغ به هیچ عنوان برای از بین بردن لکه‌های میوه کاربرد ندارد. با این حالا اگر لکه چربی روی لباستان ریخت می‌توانید از آب داغ استفاده کنید.

پاک کردن لکه میوه با شوینده یکتا

یکی از مطمئن‌ترین و بهترین روش‌ها برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس، استفاده از مواد شوینده مانند مایع لباسشویی است. در این روش دیگر نگرانی بابت نتیجه گرفتن نخواهید داشت و کافی است طبق مراحل زیر اقدام کنید. توجه داشته باشید که این روش‌ها برای بیشتر لکه‌های میوه‌ها کاربرد دارند.

  • زمانی لکه‌ای روی لباس ایجاد می‌شود که قسمتی از میوه روی آن بیفتد. در این شرایط اضافه‌های میوه را از روی لباستان پاک کنید.
  • هر چه زودتر قسمت مورد نظر را در آب خیز کنید. لکه را را زیر آب سرد بگیرید و بشویید. هرچقدر فشار آب بیشتر باشد، لکه‌ها راحت تر از بین می روند.
  • اگر می‌خواهید لکه میوه زودتر از پاک شود، از مایع اسمارت یکتا که قابلیت ضد الکتریسیته دارد استفاده کنید. مقداری از این مایع شستشو را روی لکه بریزید و مطمئن شوید که کاملاً سطح لکه را پوشانده است.
  • اگر نگران چروک شدن و اتوکشی لباستان هستید پیشنهاد می‌شود که از نرم کننده یکتا استفاده کنید. حال لباس را درون ماشین لباسشویی بیندازید و صبر کنید تا کار خودش را به نحو احسنت انجام دهد.
روش های مختلف پاک کردن لکه میوه از روی لباس

افتادن آب یا قسمتی از میوه از روی لباس از آن دست اتفاقات ناخوشایند است که معمولاً در مهمانی‌ها اتفاق می‌افتد؛ زیرا ما معمولاً بهترین و شیک‌ترین لباس‌ها را در مهمانی‌ها می‌پوشیم و نگهداری از آن‌ها برایمان بسیار اهمیت دارد.

 

از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو از روی لباس

یکی از میوه‌هایی که در بیشتر اوقات باعث ایجاد لکه روی لباس می‌شوند، آلبالو و گیلاس هستند. برای پاک کردن لکه این نوع میوه‌ها ابتدا آن را سریعاً زیر آب سرد قرار دهید. سپس آن را در یک ظرف حاوی شوینده یکتا بگذارید تا به‌خوبی خیس بخورد. در ادامه محل لکه را به‌صورت عادی بمالید تا از بین برود. اگر مشاهده کردید که هنوز اثراتی از لکه روی لباستان هست آن را دوباره تکرار کنید و به مدت ۱۵ دقیقه قبل از شستن درون یک سطل حاوی آب و پودر دستی یکتا قرار دهید.

 

پاک کردن لکه سیب از روی لباس

برای از بین بردن لکه سیب، در گذشته از سرکه استفاده می‌کردند. برای استفاده از این روش کافی است که یک تکه پنبه را به مقداری سرکه آغشته کنید. روی قسمتی که لکه روی لباس ایجاد شده است ضربه بزنید. سپس کمی صبر کنید تا نرم شود و کم‌کم از بین بروید. به‌غیر از سرکه در گذشته از الکل هم برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس استفاده می‌کردند.

 

از بین بردن لکه نارنگی از روی لباس

نارنگی جزء آن دست میوه‌هایی است که در بیشتر مواقع ممکن است مقداری از آب آن روی لباسمان چکه کند. در این حالت اگر وسط مهمانی باشیم سریعاً باید دست به کار شویم؛ اما در بیشتر مواقع به خاطر رودربایستی که با میزبان داریم از این کار صرف نظر می‌کنیم. در این شرایط سریعاً لباستان را از تنتان در بیاورید. آن را سریعاً در یک تشت قرار دهید و با صابون یکتا یا پودر ماشینی یکتا به جنگ آلودگی‌ها بروید.

در این مطلب گفته شد …

در این مقاله درباره انواع روش‌های پاک کردن لکه میوه از روی لباس صحبت کردیم. این روش‌ها اکثراً برای بیشتر میوه‌ها کاربرد دارد؛ اما نکته مهم از بین بردن آلودگی‌ها این است که شستن لباستان را به تعویق نیندازید. سپس از مایع اسمارت یکتا یا دیگر مواد شوینده مناسب این برند استفاده کنید تا به سرعت لباستان مانند روز اول شود.

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email